I don't dare - Chapter 1

"Hey guys! What's up?" Jag gick in till rummet där vi allting hänger, och hittade alla mina favoritkillar där - Zayn, Niall, Louis, Liam och Harry. Vi har alla känt varandra sen sexan, så vi känner varandra väldigt bra.

"Nothing really, just Harry flirting around with another chick again" sa Louis och pekade på Harry som stod i andra sidan rummet och viskade något till en blond tjej i ett hörn. Att alltid se Harry flörta konstant med alla tjejer han ser - förutom dig - är otroligt jobbigt, speciellt om du har en stor crush på honom, vilket jag råkar ha.

"Like the usual then?" sa jag och trängde mig ner mellan Zayn och Liam i mitten av den svängda soffan.

"You look really beautiful today" sa Zayn till mig och jag granskade hans ansiktsuttryck noga. Vad ville han med detta? "You should go over and take her place" sa han och nickade bort mot Harry och blondinen. Jag bara höjde ögonbrynen och skakade på huvudet i protest.

"Come on Aubrey!"

"He will just think it's fun!"

"You can do it!"

Alla killarna ville nu att jag skulle gå fram till Harry och flörta med honom av någon anledning.

"Guys! I don't have a crush on Harry!" Alla lutade sig mot soffans ryggstöd och muttrade något som 'yeah right' och som 'like that's ever gonna happen'.

"Aubrey. Just look at you. Every time you see him with another girl you get that smile on your face like your hiding something and that something is actually a crush" sa Niall och pekade ett finger mot mig. "fake-smiles aren't pretty"

"Hi guys what are you talking about?" Harry kom helt plötsligt in i vår konversation, och han slog sig ner på en stol i närheten.

"We were just--" Jag kom plötsligt på att Louis säkert skulle säga hela sanningen, så jag avbröt honom och sa istället:

"--just talking about what a player you've becomed" sa jag och gav Harry ett av mina många, vackra leenden (jag ser ut som en flodhäst varje gång jag gör någon av dem och låt oss säga att det inte är vackert).

"Really? Thank you guys!" sa Harry och tog några av Louis nötter som låg i en skål på bordet.

"What? You want to be called a player?" frågade jag Harry medan ett litet charmigt leende letade sig fram på hans läppar och som fick mig att dö på insidan.

"Why not? It's really weird, but girls are mostly attracted to players" Sa han och höll hela tiden sina ögon på mig. Vad skulle jag nu säga ?

"Well not all girls are. In fact I know many girls who hate players" Harrys ögonbryn åkte upp till hans panna.

"Really, like who?" det märktes i hans tonfall att han inte trodde på mig.

"Like me" Det där irriterande, charmiga leendet kom tillbaka och Harry stoppade in ännu en nöt i munnen.

"Well, then. That's not a biggy, since I'm not aiming for you. I'll see you guys around, got to get home, mom is preparing special dinner or something. Bye" han vinkade av oss och sedan så försvann han ut genom dörren.

"Poor, poor Aubrey" sa Louis och sträckte sig över Zayn för att klappa mig på armen lite grann.

"Oh shut up" sa jag irriterad och försvann samma väg som Harry hade gjort för inte så länge sen.


» Elisa

Superbra!! :D

2013-05-15 // 20:46:47

MER!!!!!!!!!1 as bra<3

2013-05-15 // 20:49:54
» Julia

Bra!

2013-05-15 // 20:56:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback